zaterdag 13 maart 2010

Revello Barolo




Jaar: 2004
Druif: Nebbiolo
Wijnhuis: Araldica
Land: Italie
Regio: Piedmont
Sub-regio: Barolo





Beoordeling:

Afgelopen weekend werd het tijd om een speciale wijn open te maken. Eentje die ik voor mijn verjaardag gekregen (van mijn kleine zusje) heb. Aangezien dat het al weer een tijdje geleden was dat ik mijn verjaardag vierde werd het tijd om deze speciale wijn te openen. Meestal doe je dat met een speciale gelegenheid maar ik na een week van harde arbeid was ik van mening dat ik het wel verdiende om te fles te ontkurken. Barolo 2004 van Araldica is natuurlijk ook niet zomaar de eerste beste wijn uit Italie. Samen met de Amarone vormen ze beiden een koningspaar vind ik. De lichte kleur van de wijn viel me meteen op, eerst vreesde ik het ergste dat de wijn op zn retour was. Snel onderzoekje op het net leerde mij dat het dit bij de wijn hoort. Tja, had hem nog niet eerder gedronken....

Revello heeft alle Barolo kenmerken. Het is een licht rood gekleurde wijn met een vleugje sinaasappel. Het heeft een typische tabak, leer en violet indrukken. Er is tannine, maar die is aangenaam ondersteund met fruit en een ronde zijdeachtige textuur, de wijn heeft een goede lange afdronk. Dit is echt een mooie wijn waar je heerlijk met een mooi stukje muziek of een dame uiteraard heerlijk kan van genieten.

Ik moet maar snel weer jarig worden......

1 opmerking:

Anoniem zei

De broertjes Lorenzo en Carlo Revello maken de wijn